Nu gör vi det enklare för dig!
Vi har samlat alla blanketter och e-tjänster under ”Mina sidor” här på kommunens hemsida. E-tjänsterna kommer låta dig uträtta dina ärenden när och var det passar dig. På kontorstid, kvällar, helger, i din dator eller på din smartphone. Plattformen kommer att påminna om hur ärenden hanteras på exempelvis banker, Skatteverket och Försäkringskassan.

Sju kommuner i Kalmar län har tillsammans arbetat fram den bästa lösningen för att göra det enklare för dig att hitta och hantera blanketter och e-tjänster på kommunernas hemsidor. Genom plattformen "Mina sidor" kommer du kunna hantera olika ansökningar, ha en dialog med handläggare samt få status för pågående ärenden i din kommun. Allt samlat på ett ställe. Syftet är göra det så effektivt som möjligt samt underlätta och ge mer tid över till annat. En anledning till att kommunerna har arbetat tillsammans med detta projekt är för att du ska kunna känna igen dig på ”Mina sidor” oavsett i vilken av de sju kommunerna du befinner dig i. 

En del av kommunerna har redan e-tjänster på sina webbplatser men det kan vara stor variation på hur de fungerar och är utformade. Den nya plattformen "Mina sidor" samlar blanketter och e-tjänster på ett ställe och gör det enklare att hitta och lättare att använda. 

För ytterligare information läs Frågor och svar eller maila till kommunen@hultsfred.se.