Synpunkter och klagomål
Är det något som inte motsvarar dina förväntningar på utbildningen eller som du är missnöjd med, ska du i första hand prata med berörd personal på förskolan/skolan. Om ni inte lyckas lösa problemet och du inte är nöjd ska du vända dig till förskolechef/rektor så att verksamheten själv får möjlighet att agera. Skulle det vara så att du fortfarande är missnöjd, kan du lämna dina klagomål här.
Enligt skollagen (2010:80, 4 kap 8 §) ska det finnas rutiner för att ta emot och utreda klagomål mot utbildningen. De verksamheter i vår kommun som berörs är förskola, förskoleklass, grundskola, grundsärskola, fritidshem, gymnasieskola och gymnasiesärskola.
Kontakt
Barn- och utbildningsförvaltningen
Box 500, 577 26 Hultsfred
010-354 20 00
barn.utbildning@hultsfred.se
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Telefonnummer
- Mobilnummer
- IP-nummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende. Vi behandlar de personuppgifter du skickat in för att kunna handlägga ditt ärende och för eventuell kontakt med dig.
Rättslig grund för behandlingen
- Behandlingen är nödvändig för att utföra en uppgift av allmänt intresse.
Lagringstid
- 5 år
Övriga upplysningar
Läs mer om behandling av personuppgifter under Dataskyddsförordning (GDPR) i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringDu får gärna kontakta oss med frågor eller klagomål som rör behandlingen av dina personuppgifter i e-tjänsten.
För att komma i kontakt med dataskyddsombud för Hultsfreds kommun, mejla till kommun@hultsfred.se.
Du kan också lämna in klagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) som är tillsynsmyndighet. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida (https://www.imy.se) för mer information om hur du lämnar klagomål.